Buat template sendiri senang ke ?
20 December 2011


Twit twit ! Trademark baru :3 *sibok je* Hari ini kita mau cerita tentang classic template . Ataupun perkataan fofularnya ialah blogskin . Classic template ni kena guna code sendiri . Ramai pakar-pakar diluar sana yang pandai buat template sendiri . Ex ; Sis Nazihah . Kena pandai main koding . Kalau tak hampeh . Tapi ada satu laman web ; blogskin.com yang membolehkan orang buat template letak template yang dia buat kat situ lepastu orang boleh pilih di situ . Kalau guna blogskin senang la sebab code dia dah ada . Just ubah sikit-sikit je . Macam aku , pakai template orang buat lepastu ubah sikit-2 . Sekarang ni ramai orang guna blogskin/classic template . Tapi sekarang ni aku nak cakap pasal template yang dibuat secara gempak-gempak tu senang ker ? Sedangkan aku cuba nak ubah sikit code dia pun da susah tambahlah nak buat sendiri . Tetapi mungkin jugak diorang mintak tunjuk ajar dengan sesiapa pasal nak buat tu inilah . Tapi dasyat la jugak . Aku pulak nak mintak tunjuk ajar dengan sesiapa ? Blogger-blogger yang aku kenal taklah rapat sangat . Just berblogwalking . Tak macam blogger lain , semua rapat-2 je . Mungkin sebab diorang blogger yang dah lama main blog-blog ni macam Sis Lyssa rapat dengan Ben Ashari . Aku nak la sangat-sangat buat template sendiri . Kan best , takda orang sama macam aku . Buat yang pelik-pelik sikit kan ? Macam header kat tepi , background setiap post bertukar ke . Kan gempak tuh . Tapi apakan daya , nak buat basic template pun terkedek-kedek . Lupakan saja lah ! *angan-angan ditiup angin* T.T