Pesta Pantun Peringkat Daerah Gombak
17 March 2013

Assalamualaikum and goodmorning bloggers yg ceria-ceria semuaaaaa. Ok, hari ni bangun awal sgt and da siap mandi da pun. Ngeee. Ada makcik tolong kejutkan. Kuikuikui.

As you alls don't know, semalam kan sekolah I iaitu SMK Selayang Bharu telah menjadi tuan rumah bg mengadakan PESTA PANTUN PERINGKAT DAERAH GOMBAK 2013. Actually, sekolah I ni dah berzaman jadi tuan rumah tauuuu. Ecece, poyo nye si gadis yg menaip ni xD

Disebabkan sekolah kami ni jd tuan rumah so kami kena la uruskan segala-galanya. Ia membawa kepada penglibatan students form4 dan form5. Kelas aku byk yg terlibat. Okeyy, penglibatan dia sama ada menjadi juru pantun, penjaga masa, usherers dan juga penjaga makanan.

You be the prince and I be the princess. Lalalalalaaaaa. Ehhh, I be the JURU PANTUN lah. Apa daaa. Okey, first aku kena handle SMK Sungai Pusu and SMK Lembah Keramat. Tapi tapi tapi..... SMK Lembah Keramat tak datang so SMK Sungai Pusu menang tanpa bertanding.

And kejadian tu sgt akward bg aku sbb takde dlm skrip teks juru pantun tu kan so aku tktau nak ckp ape! Hahahahahaha. Ckg kata kalau SMK Lembah Keramat tak dtg dlm 10 minit so diorang disqualified and ckg suruh aku bgtau SMK Sungai Pusu supaya tunggu kat kantin or pergi dewan.

And 10 minit dah pun berlalu. And aku just kata, "SMK Sungai Pusu boleh pergi ke kantin atau dewan." And then hakim tu pulak kata "Eh, cakap la dulu yg mereka ni menang *sambil tersenyum*." Hahahahahaha, pastu baru aku cakap. Ye la, dlm skrip mane ade prosedur kalau salah satu sekolah tk datang, juru pantun kena umumkan kemenangan sekolah yg lagi satu. Muehehehehehe.

Then, aku dengan penjaga masa aku iaitu Fatimah pun merayau-rayau mencari kumbang. Ecewahhh. Kumbang tkde pun, majoriti semua perempuan laaa. Sampai lah pukul 10 lebih macamtu, aku kena bertugas lg sbg juru pantun. Kali ni kena handle SMK Seri Keramat dan SMK Bukit Indah. Sekolah yg layak ke pusingan suku akhir ialah SMK Bukit Indah.

Itu bilik terakhir aku bertugas and then ape lagi! Makan makan! Ngehehehehe. Then pergi tgok perlawanan suku akhir ke-2, semi final and lastly final. Sekolah yg dapat mewakili daerah Gombak ialah SBPI Gombak. Sekolah ni kan, time prosedur kenalkan pemantun-pemantun oleh pemantun kelima tu, pemantun ke-5 tu menyanyi beb! Sedap suara dia. Kalau tak salah, dia yg jd PEMANTUN TERBAIK kut.

Fuhhhhh... Gempak-gempak je diorang ni berpantun. Aku dulu pernah nak masuk pantun tahun lepas tapi tu la, aku ni mane pandai sangat bersastera ni. Ececece....


Ni je gambar yg aku sempat tangkap. Hahaha, sebenarnye aku malas nak tgkap byk2. Sebab aku ni memang pemalassssss ~

K lah, byebye. Assalamualaikum..