tips for blogger
9 June 2011

assalamualaikum dan selamat sejahtera sume.. bersama saye dlm rancangan 'Blog Sakinah' .. haha! cam host rancangan pulak kan.. ok,, disini aku nk bg tips sikit utk blogger kt luar sane tu.. aku tau aku pun baru lg dlm dunia blogger ni n dah ramai org bt tips2 ni tp ape salahnye kalo aku berkongsi tips2 aku kan ? jd,, kt bwh ni aku da list kan utk y'alls sume ..


  1. Entry kite mestilah yg menarik.. x boleh pendek2,, sbb visitors akn cpt boring kalo entry die x pnjang dan x best.. so,, kite kene citekan sedikit sbyk yg kite pikirkan.. but if korg dpt ideal yg best,, x pe la.. bt entry yg berdasarkan ideal korg pon x pe asalkan menarik..
  2. Warne blog kite jgn la yg keterlaluan.. cam kuning yg terlampau kuning,, merah yg pekat n so on.. ni akn bt visitors akn sakit mate.. even itu warne kesukaan korg,, tp korg kene pikir,, visitors tu bukan spt korg... dan pastikan warne tu ceria.. 
  3. Blog kite jgn terlalu berat,, cam bile visitors anda masuk blog korg,, trus je hang/jam.. jdi korg kena la sllu timbag blog korg..
  4. Lagu jgn la terlampau bising.. just yg bermain ngan emosi je.. jgn la pilih lagu2 rock.. pilih lagu yg sesuai ngan template korg n sdp didengar.. 
  5. Identiti pula,, korg kene la bt text ttg diri korg.. name korg ape, tggl mane n so on.. sbb visitors kan slalu tgok tuan blog tu dulu sblum follow blog tu..
  6. Pastikan blog korg ade cbox/sbox.. sbb followers slalu nye akn gune konsep 'i follow u,u follow me'.. dan aku pnah tgok ade org tu tlis kt blog die no follow2 back.. please la,, jgn bt cmtu k? bkn nye susah pun nk follow balik kan ?
mm,, aku rase tu je kot tips2 aku.. tips2 ni aku yg reka sendiri.. jgn pikir aku curik org punye.. so,, aku harap korg praktik kan tips2 aku ni.. mybe korg leh try tips2 aku ni,, n then kalo x berkesan.. ikut suke korg la nk bt ape.. tp kalo berkesan,, truskan lan gune tips2 ni..