Titisan Senja Episod 1 ..
12 December 2011

Take it from my comic -__- Just enjoy it !

Keiko , 14

Keiko P.O.V
Airmata ini tak mampuku bendung lagi tatkala melihat langit senja nan merah itu ...

Kreek kreek *kayuhan basikal* Dang !Tetiba Keiko terlanggar seseorang .

Kouhei : Aduh ..
Keiko : Kau tak apa-apa ?
Kouhei : Tak . Aku tak apa-apa..
Keiko : Maaf ! Aku cuai tadi . Maaf kan aku .
Kouhei : Kau okey ?
Keiko : Hah ? Apa ? Ah ! Aku okey !
Kouhei : Bagus . Pergi dulu .
Keiko : Hei . Tunggu ..

Keiko P.O.V
Tsk .. Dia nampak air mata aku ke ? Matanya juga berair . Dia menangis jugak ke ?

Kebesokkannya ...
Keiko sedang berbual dengan rakan nya ..

Hyuna : Apa ...?! Kau dah berpisah dengan teman lelaki kau ?
Keiko : Iya ! Dah rasmi .
Rie : Kenapa ?
Keiko : Kami tiada persamaan lah .
Hyuna : Dah setahun bersama , baru sedar tak ada persamaan ?
Keiko : Ha ! Ha ! Ha ! Aku ni memang lambat sikit . Dah lama baru tersedar . Hehe ..
Rie : Kau ni gelak-gelak pulak .
Keiko : Dah bujang ni , lepas sekolah tak tahu nak buat apa pula ...
Hyuna : Sebelum ni tak ada benda lain ke kau buat selain dating ?
Keiko : Tak ada .. Hehehe .. Nak keluar ajak aku tau !
Rie : Kau ni peliklah . Macam tak sedih langsung .
Oushita: Keiko ! Kau nak tolong aku jadi pembantu kelab bola sepak sekolah tak ? Kami
tengah cari pembantu baru . Pembantu yang dulu tu dah berhenti .
Keiko : Boleh jugak ..
Rie : Pembantu ? Jadi pembantu kelab bukannya senang . Banyak kerja kena buat . Dia
inikan *menuding jari ke arah Keiko* lembab yang amat . Boleh ke dia buat ?
Oushita : Kejamnya kau ..
Keiko : Aku pun tengah semangat nak cuba benda baru ni ! Aku join ya ?

to be continue ....

Kouhei , 14


Cara penulisan sedikit sebanyak mengikut cara penulisan cerita fiction Kak Nazihah . Saya credit tau :)
Image from Weheartit.com

Labels: